Damir Pildek: Srebrni pikseli
09. Siječanj 2024.
U četvrtak, 11. siječnja u 19 sati izložbu starih fotografskih tehnika "Srebrni pikseli" otvara Damir Pildek.
Damir Pildek rođen je u Zagrebu, 1960. godine. Kao petnaestogodišnji dječak razvijao je svoje crno-bijele filmove u improviziranoj tamnoj komori i povećavao fotografije na uređaju koji je napravio od starog fotoaparata, prenamijenjenog kondenzora, i svjetla napravljenog od stare kantice Valvoline ulja. Prve i ozbiljne korake u fotografiji napravio je kao član Foto kluba Zagreb prije četrdeset godina. Često izlaže u zemlji i svijetu.
Nakon početaka na filmu i analognoj fotografiji 1997 kreće novo razdoblje. Razdoblje digitalne fotografije. Taj spoj elektronike i fotografije bio je povod za istraživanje digitalnih fotoaparata i tehnika. Godine 1998. nabavio je svoj prvi digitalni fotoaparat i od tada se intenzivno bavi fotografijom.
Godine 2001. počeo je pisati na tu temu iz vlastitog zadovoljstva, uređujući svoj internetski časopis Photopixel te u tiskovinama. U Hrvatskom državnom arhivu započinje digitalizaciju starih dokumenata, filmova i negativa velikog formata. Bio je to početak povratka analognoj fotografiji. U svakodnevnom dodiru s fotografijama i staklenim negativima 19. stoljeća rasla je ljubav prema analognoj fotografiji. Prezasićen „digitalom“, okreće se starim analognim foto tehnikama.
Srebrni pikseli
U doba sveopće digitalizacije i digitalne pikselizacije svijeta, posebno onog fotografskog koji je već običnim mobitelom svakome dostupan, fotograf Damir Pildek uvodi nas ovom izložbom u gotovo mitsko područje fotografija klasične starine. Zasićen digitalnom fotografijom i dizajnom, Pildek već godinama proučava „drevne“ fotografske tehnike iz 19. i 20. stoljeća, nastojeći ih ne samo spasiti od zaborava već i ponovo u svom primjeru oživjeti analogno fotografsko slikarstvo, majstorstvo i vještinu koja je danas gotovo potpuno nestala. Njegova pobuna protiv sutrašnjice jednim dijelom leži u naravi svake fotografije, želje da se zabilježi i sačuva neki trenutak baš onakav kakav je bio, i s druge strane u potrebi da se pri tome koristi i vrednuje majstorstvo i znanje koje su zbog suvremenih tehničkih naprava i postupaka postali suvišni. (...)
Pildekove su fotografije gotovo školski primjer razvoja povijesti fotografske umjetnosti, pa nam se osim uživanju u njihovoj posebnosti, ostaje nadati da će postati i dio nekog budućeg muzeja fotografske umjetnosti, strukture koja bio sačuvala specifična znanja drevnih fotografa, Pildekovih duhovnih i umjetničkih predaka.
Deplijan izložbe
Plakat izložbe