Davor Mezak: Snoviđenja Golog otoka
07. Studeni 2023.
U srijedu, 8. studenoga u 19 sati izložbu fotografija i instalacija "Snoviđenja Golog otoka" otvara Davor Mezak.
Davor Mezak rođen je 1968. u Zagrebu. Završio je Školu primijenjene umjetnosti u Zagrebu, a na zagrebačkoj ALU diplomirao je 1995. u klasi prof. Ante Kuduza. Od 1992. redovno izlaže na izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu. Član je HDLU-a.
Davor Mezak – Snoviđenja Golog otoka
Radovi Davora Mezaka, instalacija, fotografije i preuzeti crteži, ponajprije pokazuju zašto je umjetnost važna i onda kada se suoči sa sjećanjem na fenomene kakav je logor Goli otok koji se bavio kažnjavanjem te društvenom i političkom rehabilitacijom političkih zatvorenika. Bila je to krvava i surova kaznionica. Mezakova umjetnička evokacija približava dojam i suštinu same pojave koja pripada dugoj tradiciji nehumane penalizacije pojedinaca koji su svojedobno proglašeni društveno neprihvatljivim. Sjećanje na njih tema je umjetničkog nastojanja da se takve strahote ne prepuste zaboravu. (...)
Izloženi radovi točno pogađaju suštinu političke autoritarnosti. Jasno se vidi kako se veoma autoritativno zahtijevala potpuna lojalnost i podložnost partiji i državi, bez obzira na osobne patnje i mučenja. Usađivalo se nepopustljivo uvjerenje kako je borba radničke klase za vlast jedini ispravni i povijesno opravdani put političkog života. Interes partije, to jest socijalističkog društva, je uzvišen daleko iznad bilo kojih osobnih interesa ili pogleda. Posebno je bilo važno uvjerenje kako je pokazivanje osjećaja slabost koja smeta realnosti i pravom kursu napredne akcije. Nepovjerenje i zaziranje od svih koji ne dijele ista stajališta i stalno sumnjičenje bili su praksa odgojnih i životnih prilika. To su samo neke od poruka koje se iščitavaju iz Mezakovih radova podsjećajući nas na zločine koje ne smijemo zaboraviti ili o njima šutjeti kako se ne bi ponovili, bez obzira s koje političke agende dolazili. (...)
Poseban dojam ostavljaju radovi u lightboxovima koji kamenjem asociraju na prirodu kaznionice, a u kojima se vidi sjena čovjeka (umjetnika) koji promatra devastirani okoliš ili druge nesimpatične panorame. To svjedoči kako ništa osim sjene tu nije moglo opstati, sve ljudsko odavno je skršeno. Teško snoviđenje tako je također naše nemilo nasljeđe, ne zaboravimo ga.
Plakat izložbe
Deplijan izložbe